כן, כן, גם לי נמאס לשמוע כל היום שהמצב הכלכלי גרוע, המיתון, הביטחון, השחיתויות ובכלל אף פעם לא היינו במצב גרוע כל כך…
גם אם אתה מאמין שהמצב באמת גרוע וגם אם אתה לא ממש חושב ככה, אנחנו צריכים להסכים שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו, מאמינים ומפחדים מהמצב הזה.
חשוב שתזכור, גם כשכמעט כולם אומרים שאי אפשר למכור כי התקופה קשה, יש עדיין עסקים שמצליחים למכור והרבה!
אז אתה בטח שואל את עצמך, איך הם עושים את זה?
מה אני יכול לעשות כדי להגדיל את המכירות שלי, בתקופה קשה כזו?
אחרי שנים רבות של עבודה בתחום המכירות אני מכירה גם את "התקופות הקשות" וגם את "התקופות הקלות". מה שיפה, שתמיד כשיש תקופה קלה, כולם מדברים על "מתי יגיע המשבר", מדברים ויודעים שהוא יגיע אבל לא באמת נערכים מבחינת העסק .
ואז, כאילו בהפתעה,
המשבר הגיע והוא דופק בדלת ופתאום אין מכירות, אין לקוחות, יש הרבה לחץ ובעל העסק לא רואה את הדרך לצאת מהמצב.
ציינתי פה, חמישה טיפים להצלחה במכירות, אשר הוכיחו עצמם בתקופות משבר, גם בעסק שלי וגם במגוון רב של עסקים נוספים.
1. אסטרטגיה לימים קשים
בטח המשפט הזה מוכר לך: "כדאי שתבנה אסטרטגיה "לימים קשים" . לימים שבהם זרם הלקוחות קטן מהשגרה שאליה אתה רגיל.
אז מה אתה באמת עושה כדי שלקוחות פוטנציאלים יבחרו בך בתקופה כזו?
אני לא מתכוונת רק למשלוחי אימיילים, אני בעד אימיילים , אבל זה לא הפתרון שיביא לך את המכירות …..
האם חשבת איך אתה מוסיף להם ערך אמיתי, לפני שהם בוחרים בך, כדי שיבחרו בך ולא במתחרים שלך ?
2. הלקוחות הקיימים = כסף
מתי לאחרונה יצא לך לעבור על דוחות העסק ולראות כמה לקוחות יש לך, כמה מהם לקוחות חוזרים, כמה כסף הם מוציאים בממוצע?
במחקר שנעשה מצאו ש 20% מהלקוחות של רוב העסקים, מספקים כ- 80% מההכנסות של העסק
ורק 50% מהלקוחות קונים מוצר אחד או שניים.
אז מה זה אומר על השאר? מה זה אומר על העסק שלך?
האם חשבת מה להציע להם לקנייה חוזרת? איך אתה מצ'פר אותם על זה שהם לקוחות נאמנים?
3. תהיה מוכן מראש
ברור לך שהלקוחות הפוטנציאלים שלך ישתמשו בתירוץ "המצב הכלכלי קשה" כדי לא לעשות איתך עסקים. תכין מראש את התשובה מדוע, בגלל או אולי בזכות, המצב הכלכלי הקשה, אסור להם לפספס את ההזדמנות
לעשות איתך עסקים.
תחשוב על תשובה שמתאימה לך, תשובה כנה. תבחן אותה ואם יש צורך, תשנה. תבחן שוב עד שתגיע לתשובה שלך, הטובה ביותר שכמובן תספק אותך ותביא לסגירת העסקאות.
4. כבעל עסק, אל תשתמש בתירוץ של "המצב הכלכלי הקשה"
מאד קל ליפול למלכודת של "אין מכירות" ולהאשים את השוק, המצב הכלכלי, הלקוחות הבעייתים שלנו, ועוד….
במקום זה, תחשוב על התקופות שהמכירות הצליחו ותתאמץ !!! אל תחשוב על תירוצים.
זה העסק שלך, תחשוב מה כן יכול לעבוד עם הלקוחות שלך.
5. יש הנחה?
אתה בטח נתקל , בתהליך המכירה, בשאלה המאד נפוצה: "כמה אתה יכול להוריד לי במחיר" ?
מה אתה מתכוון לענות?
האם התכוננת מראש לתשובה מקצועית לתת ללקוח?
האם יש משהו שאתה יכול להוזיל, אולי להוסיף בשירות או במוצר כדי לקדם את תהליך המכירה?
כדאי שתהיה מוכן מראש ושהשאלה הזו לא תגרום לסיום התהליך ללא מכירה.
Comments