top of page
חיפוש

אין לכם מושג במכירות? פשוט תלמדו מהילדים שלכם


אין לכם מושג במכירות? פשוט תלמדו מהילדים שלכם

בטח שמת לב שילדים קטנים לא מוותרים על מה שהם רוצים.

מקרה מהחיים (של כולנו) ילד קטן ניגש לאחד ההורים ומבקש לקבל משהו. התשובה שהוא מקבל היא 'לא'.


יצא לך לשים לב מה קורה באותו הרגע לילד? שנייה וחצי אחרי שהוא שומע את המילה 'לא', הוא נכנס למצב של מיקוד טוטאלי במטרה ומאותו הרגע הדבר היחיד שהוא עושה זה לחזור אין סוף פעמים על אותה הבקשה.

הוא יודע שרוב הסיכויים, שבסוף הוא יקבל את מה שהוא רוצה.

מבחינתו, הוא לא מרפה עד שנסגרת העסקה.


אני בטוחה שגם אנחנו היינו בדיוק כך כשהיינו ילדות בגילם, אז למה זה פשוט נעלם? מה באמת קורה לנו בסיטואציה דומה מול הלקוחות שלנו?


אצלנו זה עובד בדיוק הפוך, ברגע שנדמה לנו שמישהו אולי לא ירצה לקנות מאיתנו, אנחנו נכנסות באופן אוטומטי למצב התגוננות פאסיבית, אנחנו מוכנות לשמוע את המילה "לא" רק אחרי שלבשנו שכפ"ץ והרמנו חומה בגובה 2 קילומטר.

אנחנו כבר וויתרנו, אנחנו יודעות שלא תהיה מכירה וברור לנו שהמכירה נכשלה רק בגלל שלא רוצים אותנו.


בואי נזכור, ילדים לא מרימים ידיים.

נכון שהם מבינים מה המשמעות של המילה "לא" ומה ההבדל בין "כן" ל "לא".אבל כל עוד זה קשור למשהו שהם רוצים, המילה הזו חסרת משמעות עבורם והם ימשיכו בדרך שהם מאמינים בה עד שהם ישמעו את ה"כן" המיוחל. הם בטוחים בעצמם, במה שמגיע להם, הם לא נעלבים ולא מתחילים לנתח למה אמרו להם "לא".

יש להם מול העיניים רק דבר אחד וזו המטרה להשיג את מה שהם רוצים.


הגיע הזמן שאנחנו נאמץ את התכונות המופלאות האלה מהילדים שלנו:

1. נבין מה היא דבקות במטרה

2. נאמץ את הביטחון העצמי שיש להם בכל מה שנראה להם שמגיע להם.

3. נלמד לקחת דברים בפרופורציות הנכונות.


רק אז, הלקוחות שלנו ישלמו לנו בדיוק את המחיר שנרצה.

הרבה יותר קל להגדיל את המכירות כשאנחנו יודעות מה היעד שלנו ולאיזה כיוון אנחנו הולכות.


אני לא מאמינה בלהציק ללקוח כדי שיקנה, אבל אני כן ממליצה להבין שה"לא" מגיע בגלל הרבה מאד סיבות וכדאי שנבין עם הלקוחות שלנו למה הם מתכוונים כשהם אומרים "לא".

האם זה לא לעכשיו? האם זה לא בגלל המחיר? או שמא זה לא כי הם חשבו שהמוצר יהיה שונה?

תתקשרו עם הלקוח הפוטנציאלי גם ובעיקר אחרי שהוא אמר שהוא לא מעוניין לקנות. תבדקו איתו למה לא, תלמדו ממנו בשביל המכירה הבאה שלכן ובעיקר, תחייכו, תנשמו, הכל בסדר.

ברור לנו ש"כולם" לא יהיו לקוחות שלנו, אז הנה, כנראה פגשנו מישהו שלא יהיה לקוח שלנו כרגע וזה בסדר.

אנחנו צריכות להבין שזה לגיטימי ו.. פשוט להמשיך הלאה.


Comments


bottom of page