הפחד הנוראי שהורס אלפי עסקים קטנים
כחלק מהפעילות העסקית שלי אני צורכת סוגים שונים של שירותים מבעלי עסקים קטנים.
בתקופה האחרונה אני נתקלת בתופעה שאני לא יודעת איך להתייחס אליה,
חוץ מלנסות ולהבין למה היא קיימת ולחשוב איך אפשר למגר אותה.
התופעה נוראית והרסנית לכל עסק!
אני יודעת שבעלי עסקים מפחדים מהרבה דברים,
רוב הפחדים קשורים ל: מה יהיה אם….
זה קשור למיסים, לביטוח לאומי, לעובדים לספקים, למשפחה ולעוד הרבה דברים.
כעקרון, מצב של חוסר וודאות זה מצב מפחיד לכל אחד.
אבל, מסתבר שהכל מהתגמד מול הפחד העצום ממכירות ובעיקר מהלקוחות.
אולי נראה לכם שאתם מפחדים מההתנגדויות, מהמצב שהלקוח יגיד שהמחיר שלו יקר,
האמת היא שאתם מפחדים מהלקוחות וממה שהם יעשו או יחשבו עליכם.
בטח פעם סיפרו לכם שכלבים מרגישים שמישהו מפחד?
גם הלקוחות שלכם מרגישים אם אתם בטוחים בעצמכם או שאתם מתים מפחד.
אם אתם בעלי עסק שרוצים להגדיל את המכירות ואת ההכנסות,
אתם חייבים להבין דבר אחד מאד חשוב:
אתם לא יכולים להמשיך לפחד מהלקוחות שלכם.
כשאני מנסה להבין, מאיפה נולד הפחד מהלקוחות, עולים לי שני רעיונות :
1. המוכר לא עומד מאחורי מה שהוא מבטיח והוא מפחד שהלקוח "יעלה" עליו.
2. המוכר מאמין במוצר אבל לא מאמין שהמחיר שהוא מבקש תואם את מה שהוא נותן.
כשמישהו יוצר קשר ומתעניין במה שיש לכם להציע,
זה פשוט לא הגיוני להתכתב איתו במייל, בצט או ב sms .
זה לא משנה מה המחיר של המוצר שלכם, 100 ש"ח או 100 אלף ש"ח.
אי אפשר לשלוח הצעת מחיר ללקוח בלי לדבר איתו,
בלי לשאול את השאלות הנכונות, בלי לדעת באמת! מה הוא מחפש
ובעקבות זה לבדוק, האם מה שיש לכם להציע יכול להתאים בשבילו.
האבסורד הוא שיש כאלה שמאמינים שאם הם ישלחו הצעה ללקוח מבלי להחליף איתו מילה,
או במקרה הטוב, הסכימו לנהל עם הלקוח שיחה של שתי דקות, הלקוח יסגור איתם.
זה פשוט לא עובד ככה.
אני מבטיחה לכם, שכבר בטלפון אפשר להרגיש את חוסר הביטחון והפחד של המוכר
והשאלה שלי,
האם אתם הייתם לוקחים איש מקצוע שמראה לכם עד כמה הוא לא בטוח בעצמו?
אם אתם רוצים ללמוד איך להתייחס אחרת ללקוחות הפוטנציאלים שלכם,
איך לשוחח איתם בלי לחץ וכמובן בסוף לסגור יותר עסקאות,

Comentarios