בעל עסק שלא יודע למכור, מתנהג בדומה למהמר שנכנס לקזינו:
המהמר, נכנס עם 10,000 דולר במטרה: לצאת עם הרבה יותר ממה מ 10,000 דולר.
אחרי שעה שבה הוא הפסיד 5,000 דולר המטרה השתנתה, וכרגע הוא רוצה להרוויח רק קצת יותר ממה שהוא הביא אבל להחזיר את ה 5,000 שהוא הפסיד.
אתם יודעים מה קורה אחרי שעה נוספת?
הוא הפסיד את כל הכסף שהיה לו, ועכשיו הוא רק רוצה להחזיר את ה 10,000 דולר ולצאת בלי רווחים אבל עם הכסף הראשוני.
מה היה קורה עם ה 10,000 דולר אם הוא לא היה נכנס לקזינו?…. מצבו הפיננסי היה הרבה יותר טוב ממה שקרה בפועל.
זה בדיוק כמו מה שקורה אצל רוב בעלי העסקים.
משקיעים בשיווק ובכל מיני דרכים רק כדי להביא לקוחות מתעניינים,
נכנסים לחובות של אלפי שקלים ואולי עשרות אלפי שקלים ולא מצליחים להחזיר את ההשקעה.
מחקר שנעשה לאחרונה בארה"ב, בקרב אלפי בעלי עסקים קטנים ובינוניים, ופורסם ע"י אחד מהמובילים בתחום השיווק והמכירות,
בדק עד כמה שיווק לבד מספיק לניהול עסק מרוויח לאורך זמן.
המחקר התייחס למגוון עסקים בכל מיני תחומים וגדלים חוץ מחנויות אינטרנטיות כמו איביי או אמזון ששם תהליכי הקנייה שונים לגמרי.
אז ככה: בדקו 3 קבוצות:
1. בעלי עסקים שלא מוציאים דולר על שיווק ופרסום. – מאמינים שהלקוחות פשוט יגיעו.
2. בעלי עסקים שמשקיעים עשרות אלפי דולרים בשנה רק על שיווק ופרסום – מוכרחים לגרום ללקוחות פוטנציאלים להגיע אליהם.
3. בעלי עסקים שמוציאים קצת על שיווק והרבה יותר על ללמוד איך למכור. המטרה שלהם: לשפר את אחוזי סגירת העסקאות.
ברור להם שככל שאחוז סגירת העסקאות יגדל, הם יצטרכו פחות לידים לטפל בהם וברור שהם יצטרכו להוציא פחות כסף על שיווק וזה חסכון אדיר!
ברור מי הקבוצה מבין שלושת הקבוצות, שמנהלת עסקים מצליחים, יציבים וריווחים – הקבוצה השלישית.
ההפתעה הייתה לראות מה קורה בין הקבוצה הראשונה לשנייה.
מה שהם ראו, שאחוז גבוה של עסקים שנסגרים, כלומר כאלה שפשטו רגל, מגיע דווקא מתוך הקבוצה שמשקיעה בשיווק, הקבוצה השנייה.
וכמות העסקים שנסגרים בקרב חברי הקבוצה הראשונה קטן משמעותית.
אותי זה לא מפתיע, ברור שאם מוציאים כסף על שיווק ולא יודעים:
1.מה באמת אתם מוכרים (בשפה שהלקוחות המשלמים יבינו)
2. איך לסגור את העסקאות,
הסיכוי להצליח להחזיר את ההשקעה של עלויות השיווק, היא אפסית ועוד לא התייחסתי לסיכויים להרוויח.
לעומת עסקים שלא מוציאים כסף על שיווק, הם נמצאים בנקודת פתיחה שונה לגמרי:
הם לא צריכים לרדוף אחרי החזר ההשקעה.
זה מוכיח את מה שאני אומרת כבר הרבה זמן:
מה הטעם לשווק את העסק, כשאתם יודעים, עמוק עמוק בתוך הלב….
שאתם לא ממש יודעים להסביר מה אתם עושים ובגלל זה אתם די בטוחים שרוב הסיכויים,
שבשיחת הטלפון הראשונה, אתם בעצמכם, בלי עזרה מאף אחד…
תצליחו להרוס את הסיכויים לסגור את העסקה….
זו לא בושה להודות שלא יודעים משהו וללכת ללמוד.
הבושה הגדולה היא לדעת מ לא יודעים ולא לעשות שום דבר בשביל לשפר את זה.
אם אתם לא יודעים איך לסגור יותר עסקאות ולהגדיל את ההכנסות,
ואתם ממשיכים להשקיע בשיווק (שכנראה לא מתאים לכם) כי אתם חייבים להכניס כסף לעסק,
אתם יוצרים מצב בלתי הגיוני ובלי שתשימו לב אתם שקועים עמוק עמוק למטה.
הבשורה הטובה שזה יכול להיות זמני
כי אתם רק צריכים לקחת החלטה שאתם רוצים ללמוד למכור וכל התמונה תשתנה מקצה לקצה.
רוצים ללמוד סוף סוף איך לסגור עסקאות גם בטלפון?
דברו איתי ותראו איך תוך חודש וחצי בלבד!
המצב הכלכלי בעסק שלכם משתנה באופן דרמטי.
Comments